На сайті 32 гостей та відсутні користувачі

Жителю міста ЖИТЕЛЮ МІСТА Правова приймальня ПРО ЗМІНИ У ЗАКОНОДАСТВІ ЩОДО ПРИМУСОВОГО ВИКОНАННЯ РІШЕНЬ

ПРО ЗМІНИ У ЗАКОНОДАСТВІ ЩОДО ПРИМУСОВОГО ВИКОНАННЯ РІШЕНЬ

Створено: Четвер, 13 жовтня 2016, 09:43
Перегляди: 1466

 

Нововолинський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області інформує, що з 5 жовтня 2016 року набрав чинності Закон України  від 02.06.2016 № 1404-VIII «Про виконавче провадження».

Відтепер до заяви про примусове виконання рішення стягувач має додати квитанцію про сплату авансового внеску в розмірі 2 відсотків суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати, а за рішенням немайнового характеру - у розмірі одного мінімального розміру заробітної плати з боржника - фізичної особи та в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.

Від сплати авансового внеску звільняються стягувачі за рішеннями про:

- стягнення заробітної плати, поновлення на роботі та за іншими вимогами, що випливають із трудових правовідносин;

- обчислення, призначення, перерахунок, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг;

- відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, а також смертю фізичної особи;

- стягнення аліментів;

- відшкодування майнової та/або моральної шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

   Від сплати авансового внеску також звільняються державні органи, інваліди війни, інваліди I та II груп, законні представники дітей-інвалідів і недієздатних інвалідів I та II груп, громадяни, віднесені до категорій 1 та 2 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у разі їх звернення до органів державної виконавчої служби.

    Звертаємо увагу на те, що якщо стягувач не надав підтвердження сплати авансового внеску, а авансування є обов’язковим відповідно до Закону, це є підставою для повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання  (ч.4 ст.4 Закону).

          Варто зауважити, що відповідно до ст. 7 нової редакції Закону України “Про виконавче провадження” виконавчий документ про стягнення періодичних платежів (зокрема аліментів) може бути самостійно надісланий стягувачем безпосередньо підприємству, установі, організації, фізичній особі - підприємцю, фізичній особі, які виплачують боржнику відповідно заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. Разом із тим, у разі наявності заборгованості за такими виконавчими документами або заперечення її розміру боржником стягувач має право пред’явити виконавчий документ для примусового виконання.

     Суттєвими новелами нового законодавства є зміна строків пред’явлення виконавчих документів на виконання. Так, строк пред’явлення виконавчих документів на виконання збільшився до 3-х років (замість 1-го року), натомість посвідчення комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, можуть бути пред’явлені до примусового виконання протягом 3-х місяців.

    Строк на самостійне виконання боржником рішення не передбачено. Тобто, при пред’явленні виконавчого документа на примусове виконання, з боржника одразу в обов’язковому порядку окрім суми заборгованості стягується виконавчий збір у розмірі 10 відсотків суми, що підлягає стягненню, а за виконання рішення немайнового характеру – в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника – фізичної особи і в чотирьох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника – юридичної особи (окрім категорій рішень, за виконання яких не передбачено стягнення виконавчого збору).

       Згідно нового законодавства, відповідно до ч.5 ст. 26 Закону України “Про виконавче провадження ” у постанові про відкриття виконавчого провадження державний виконавець зобов'язує боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей.

      Слід зазначити, що згідно ст. 188-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення невиконання законних вимог державного виконавця, приватного виконавця щодо усунення порушень законодавства про виконавче провадження, несвоєчасне подання або неподання звітів про відрахування із заробітної плати та інших доходів боржника, неподання або подання недостовірних відомостей про доходи і майновий стан боржника, ненадання на вимогу державного виконавця, приватного виконавця декларації про доходи та майно, що подається відповідно до Закону України "Про виконавче провадження", чи зазначення у такій декларації неправдивих відомостей або неповідомлення про зміну відомостей, які зазначаються у декларації, неповідомлення боржником про зміну місця проживання чи місцезнаходження або місця роботи (отримання доходів), а також неявка без поважних причин за викликом державного виконавця, приватного виконавця - тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

       Також, згідно ст. 244-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення органи державної виконавчої служби розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з невиконанням законних вимог державного виконавця. Від імені органів державної виконавчої служби розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право начальники органів державної виконавчої служби, яким безпосередньо підпорядковані державні виконавці.

Начальник 

Нововолинського міського відділу

державної виконавчої служби

ГТУЮ у Волинській області                                                                   І.В. Назарук