На сайті 54 гостей та відсутні користувачі

> РЕГУЛЯТОРНА ПОЛІТИКА Проекти АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення виконавчого комітету Нововолинської міської ради «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування пасажирським автомобільним транспортом в режимах звича

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення виконавчого комітету Нововолинської міської ради «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування пасажирським автомобільним транспортом в режимах звича

Створено: Четвер, 22 вересня 2016, 10:19
Перегляди: 272

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення виконавчого комітету Нововолинської міської ради «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування пасажирським автомобільним транспортом в режимах звичайному та маршрутному таксі».

Цей документ містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акту – рішення виконавчого комітету Нововолинської міської ради «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування пасажирським автомобільним транспортом в режимах звичайному та маршрутному таксі» і складено відповідно ст. 8 Закону України «Про  засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308.

Регуляторний орган: виконавчий комітет Нововолинської міської ради.

Розробник аналізу регуляторного впливу - відділ транспорту і зв’язку виконавчого комітету Нововолинської міської ради.

Відповідальна особа: Коцура Ю.В. – начальник відділу транспорту і зв’язку виконавчого комітету Нововолинської міської ради, тел. 32650.

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом регулювання господарських відносин

Питання перевезення пасажирів громадським транспортом є сферою загальних інтересів підприємців та органів місцевої влади, а саме: для підприємців – це здійснення господарської діяльності з метою отримання прибутку, для громади – вирішення питання комфортного та своєчасного проїзду в межах міста, надходження до місцевого бюджету.

Рішеннями виконавчого комітету міської ради  від 07.05.2015 за № 219 «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування пасажирським автомобільним транспортом в режимах звичайному та маршрутному таксі» погоджені тариф на перевезення одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування пасажирським автомобільним транспортом в режимах звичайному та маршрутному таксі в межах міста, в розмірі 2,75 грн. для перевезення пасажирів та 1,50 грн. для перевезення дітей шкільного віку

Відповідно до п.1.6 Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175, Перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись  у  зв'язку зі  зміною умов виробничої діяльності та реалізації Послуг, що не залежать від господарської діяльності Перевізника,  в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.

За період дії рішення зросли складові собівартості проїзду такі як, вартість паливо-мастильних матеріалів, запасних частин та розміру мінімальної заробітної плати (з 1218,00 грн. до 1450,00 грн).   

Таким чином, існує необхідність розробити регуляторний акт, прийняття якого дасть змогу стабілізувати роботу перевізників, що зайняті у сфері пасажирських перевезень, та забезпечити регулярність руху автобусів на міських маршрутах, підвищить якість надання послуг з перевезень пасажирів.

2. Цілі регулювання

Метою прийняття рішення виконавчого комітету Нововолинської міської ради «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування пасажирським автомобільним транспортом в режимах звичайному та маршрутному таксі», зважаючи на звернення перевізників щодо нагальної потреби приведення у відповідність розміру тарифів на послуги міського пасажирського транспорту економічно обґрунтованим витратам, враховуючи зростання вартості матеріальних ресурсів, паливно-мастильних матеріалів, розміру мінімальної заробітної плати тощо, є необхідність забезпечення безперебійного випуску на маршрути технічно справного рухомого складу, створення умов для забезпечення конкуренції на ринку пасажирських перевезень на міських маршрутах.

3. Чому проблема не вирішується ринком і потребує державного втручання?

Проблема підвищення рівня тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів у зв’язку з тим, що державою прийнята низка законів та інших нормативних документів, які регламентують діяльність виконавчих органів місцевого самоврядування в цьому напрямку, зокрема:

- відповідно до п.п.2 п.«а» ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчі органи міських рад повинні встановлювати тарифи щодо оплати транспортних послуг;

- відповідно до ст.10 Закону України «Про автомобільний транспорт» реалізація єдиної тарифної політики передбачає затверджену центральним органом виконавчої влади з питань автомобільного транспорту методику розрахунку тарифів за видами перевезень;

- наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009р. № 1175 затверджена «Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», яка визначає механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та є обов’язковою для застосування під час встановлення тарифів органами місцевого самоврядування на послуги пасажирського автомобільного транспорту.

4. Чому проблема не вирішується наявними регуляторними актами і якими?

Діюче рішення виконавчого комітету Нововолинської міської ради «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування пасажирським автомобільним транспортом в режимах звичайному та маршрутному таксі»,  яким погоджені тарифи,  не покривають витрат перевізників на перевезення пасажирів в автомобільному транспорті загального користування.

 5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.

Прийняття регуляторного акту дозволить сформувати прозорі, чіткі та зрозумілі правила поведінки суб'єктів підприємницької діяльності та споживачів на ринку пасажирських перевезень в місті Нововолинську.

Позитивними факторами можуть бути:

$1-                     збереження якості надання послуг  з перевезення пасажирів  на належному рівні;

$1-                     забезпечення окупності тарифів, покращення результатів фінансово-господарської діяльності пасажирських перевізників  міста.

Негативними факторами можуть бути:

- тимчасове падіння обсягів перевезень.

Непередбачуваними загрозами досягнення мети даного регуляторного акту є суттєві зміни у діючому законодавстві стосовно організації міських пасажирських перевезень, цінові коливання на ринку паливно-мастильних матеріалів.

6. Механізм розв’язання проблеми.

Досягнення визначеної мети планується шляхом прийняття рішення виконавчим комітетом Нововолинської міської ради «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування пасажирським автомобільним транспортом в режимах звичайному та маршрутному таксі».

Дія цього регуляторного акта надасть змогу покращити якість обслуговування пасажирів, задовольнити підприємницький інтерес. Відповідно вартість проїзду буде становити:

на автобусних маршрутах № 1, 2, 2а, 6, 8, 4а, 13, 14

Розмір

Відхилення до діючих

%

В межах міста

3,00 грн.

+ 0,25 грн.

9

а на маршрутах № 4а, 9, 12, 13, 14  :

Це рішення підлягає оприлюдненню в засобах масової інформації.

Ступінь ефективності даного регуляторного акта буде оцінюватись за результатами відстеження діяльності перевізників, пов’язаної з перевезенням пасажирів.

 

 

7. Оцінка витрат і вигод, які виникатимуть внаслідок дії регуляторного акту.

В цій таблиці наведені вигоди та витрати, які належать до сфери інтересів держави, суб’єктів господарювання, громадян.

Очікувані результати прийняття запропонованого рішення:

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів органів місцевого самоврядування

1. Реалізація державної політики в сфері автомобільного транспорту

Додаткових витрат не передбачається.

2. Покращення умов перевезення пасажирів

3. Збільшення інвестицій у розвиток автомобільного транспорту міста

4. Поліпшення бізнес-клімату в місті

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

1. Можливість здійснення перевезення пасажирів за економічно – обґрунтованими тарифами

 

2. Можливість придбання сучасних типів транспортних засобів

3. Досягнення сталих економічних умов роботи

4. Задоволення підприємницького інтересу

Сфера інтересів громадян

1. Покращення умов транспортного обслуговування населення

Збільшення вартості проїзду

2. Зростання кількості та якості послуг

Прийняття рішення виконавчого комітету міської ради «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування пасажирським автомобільним транспортом в режимах звичайному та маршрутному таксі» є вигідним як для органів влади, так і суб’єктів господарювання.

8. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акту.

Термін дії рішення виконавчого комітету міської ради не обмежений. Тарифи будуть переглядатись у разі зміни з об’єктивних причин собівартості пасажирських перевезень.

            9. Показники результативності регуляторного акта.

            Для відстеження ефективності дії регуляторного акту необхідно провести наступні дослідження:

проведення моніторингу розміру собівартості перевезення 1 пасажира, вивчення пасажиропотоку, а також кількість скарг від громадян щодо якісного та безперебійного автотранспортного сполучення автобусом, що працює на міських  маршрутах.

            10. Заходи відстеження результативності регуляторного акта.

            Відстеження результативності регуляторного акта будуть проводитись на основі статистичних даних.

            Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності рішення.

            Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік.

            Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись один раз через кожні три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акта.

 

Начальник відділу транспорту і зв’язку                                                                          Ю.В. Коцура